14 mars

Idag - födelsedag. Nittonde närmare bestämt. Grattis till ingenting :) I ett helt år kommer mittemellan vara mitt andranamn. Har idag haft en mycket tänkvärd diskussion med en oerhört bestämd, klok, rättfram, blott sex år gammal ung dam. Hon frågade en hel del om mitt liv. Här har ni ett utdrag.

...
- Du är ju vuxen om ett år Linnea.
- Är man vuxen när man är tjugo? (vad skönt, jag som hört att man blir vuxen då man fyller arton, vilket i och för sig borde innebära att jag har varit vuxen ett helt år, något som inte stämmer för fem öre..)
- JA! Hur många barn ska du ha?
- (BARN!?!?? hon kan inte mena allvar...  jag vet ju inte ens om jag vill ha gröt eller fil på morgonen. JO, hon menar allvar. okej kom igen, don't mess with a six year old.) Eh.. jadu, det vet jag faktiskt inte. Varför undrar du det?
- Ja men när man är tjugo då är man vuxen och då kan man få barn.
- Okej. Jaha, men ja.. Ne jag vet inte hur många! Kanske.. eh (säg något rimligt, hur många barn har folk nu för tiden - 1,4!?) kanske två?
- TVÅ!!?
- Ja, varför inte!? (två är väl lagom!? hjälp hon tittar på mig som om jag just sagt att jag egentligen heter Swerker Swee och bor på Mars tillsammans med min jättefamilj som snart ska komma och ta över hela planeten Tellus.) Hur många ska du ha då?
- Fem. Tre flickor och två pojkar.
- Jaha. Ja, fast man ju såklart inte veta exakt hur många barn man ska ha, eller hur?
- Jo! Det kan man, jag vet! Fast jag har förstås lite längre tid på mig än dig att bestämma exakt. Jag har 14 år och du har bara ett.
- Ja, jo.. det förstås..
...

Kommentarer
Postat av: Anonym

"sex år gammal ung dam" - bright skrivet jag vet!!

2010-03-15 @ 15:03:19
Postat av: Johanna

Hahaha!

2010-03-15 @ 17:50:14
URL: http://johanna.jarlengrip.se
Postat av: Mickan

Malva regerar!

2010-03-15 @ 19:17:47
Postat av: Anonym

Hahaha! De är för sköna alltså.

2010-03-16 @ 18:00:23
URL: http://jonnaaandersson.blogg.se/
Postat av: Björn

Barn rekommenderas varmt /En som vet vad det handlar om

2010-03-17 @ 07:30:32
Postat av: Linnea

B: det där tar jag som en komplimang! :]

2010-03-17 @ 16:15:04
URL: http://linneagimbringer.blogg.se/
Postat av: Kajsa

haha vilken skön böna! :D

2010-03-18 @ 19:01:04
URL: http://kajsadelatorre.blogg.se/
Postat av: Anonymous

Verkar som att någon är sugen på barnbarn håhåjaja.

2010-03-20 @ 14:08:55
Postat av: Johan

Hon är rolig Malva. Fem barn, my god. Tur att du inte svarade 1.4 Linnea - verkar suboptimalt...

2010-03-21 @ 16:15:35
Postat av: Mamsen

Underbart samtal! Påminner mig om en viss nu för tiden lite äldre dam i släktled, som var galen i att ställa frågor om precis allting. Numera rumänska;)-"VEM KAN DET VARA DÅ" som Micke Stockholm skulle uttrycka sig.

2010-03-27 @ 00:14:48
Postat av: Linnea

Mamsen: jag säger bara mickiileeeeela!

2010-04-07 @ 06:18:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0