det går utför

Så var det tisdag. När man, som jag, jobbar ytterst oregelbundet tappar man lite kollen på allt vad veckodagar heter. Fast idag är jag bombsäker på att det är tisdag. För det är Desperate housewives på teve. Nu, på kanal5. Jag spelar in det. Och sen är det Cougar town. (Yep, det spelas också in.)

Det finns en i min familj som ibland påpekar att varje människa kan välja vilken typ av person han/hon vill bli. Det finns två kategorier här. Antingen så blir man en intellektuell typ som läser ledaren i morgontidningen varje dag, en som föredrar P1 framför P3, en som sätter full pott på orddelen på högskoleprovet. Eller, så blir man en kanal5-människa. Han lägger inga värderingar i detta uttalande. Men fan, jag är en kanal5-människa. Det är inget jag spaltar upp i meritförteckningen på mitt cv direkt. Vissa saker bara utvecklas till något onödigt, innan man hinner reagera. När började jag följa Svenska New York-fruar liksom? (Nej, jag vet att det programmet inte sänds på femman, men det räknas ändå in i kategorin över onödiga, icke allmänbildande teveprogram.)

Det är inte så att jag ogillar att lusläsa morgontidningen. Det är bara det att jag, av någon outgrundlig anledning, gör det alltför sällan. Så IQ fiskmås, wait for me! I'm coming! Deprimerande. Egentligen skulle jag klottra ner lite höstfunderingar ikväll. Men vi tar det nästa gång. Desperate housewives är inspelat och nu tänker jag sätta mig och fördummas.

Kommentarer
Postat av: D

Björn alltså, kul kille :D

2010-11-17 @ 17:18:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0