Tackar som frågar.

- Hur är det egentligen med studietekniken!?!

(Har under de senaste fyra veckorna pepprats med essentiell information om atomer och substitutionsmängder och molbegrepp och reaktionsformler och kinetik och kemisk jämvikt och syror och baser och badbomber och oxidationer och reduktioner och elektrokemi och termokemi etc. På måndag klockan 08.30 i V-huset är det tenta. Ack och ve, hemska tanke! Innan vårterminen började vill jag minnas att jag la ett löfte om att ha bättre framförhållning, gällande tentaplugg. "Det kommer bli mycket lättare nu när jag bara har ett ämne att koncentrera mig på" intalade jag mig. Och korrekt, hälften så många ämnen jämfört med höstterminen. Men allt har sin baksida. Ju färre ämnen desto snabbare tycks föreläsningarna fara fram. Fyra veckor går löjligt fort när jag ser tillbaks såhär i backspegeln. Trots detta konstaterande borde jag faktiskt ha sett till att mer information fastnat innanför mitt pannben de senaste veckorna. Det är inte så att jag inte har studerat någonting alls. Jag har pluggat. Och så har jag gjort en massa annat nyttigt. Den här helgen har jag till exempel... Dammsugit! Dammsugit har jag gjort! Mycket noggrant dessutom. Och bytt lakan och varit ute i solen och varit och tränat. Tror bestämt att pluggandet effektiviseras om man befinner sig i en ren och fin miljö. Och så behöver man ju energi för att orka plugga vilket man får av sol och träning. (Sen har jag väl kanske kollat facebook lite väl många gånger för att det ska vara okej, låtit ögonen ägna sig åt bokstäver i skönlitteratur istället för kemiböcker, lyssnat på John Mayer samt tittat på Melodifestivalen (speciellt sista handlingen känns under all kritik).) Men, jag har ju faktiskt en hel söndag att ytterligare effektivisera mitt pluggande. Plan: Imorgon trycker jag in så mycket information som det bara går. Om jag lyckas hålla huvudet extremt stilla, för att minimera risken för informationsbortfall, ända tills måndag klockan 13.30 så borde väl detta gå vägen..?)

- Jo men visst, det är väl rätt bra med studietekniken. Tackar som frågar.


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Å du är så underbar <3 Men du är också min vän som bor alldeles för långt borta :(..

2010-02-25 @ 21:16:18
URL: http://kajsadelatorre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0