Söndag, igen.

Ytterligare en vecka har gått. Tiden går. Time flies. Klockan tickar. Tid är ett fundamentalt begrepp i vår tillvaro som är svår att definiera. Tänker inte ens ge mig på ett halvhjärtat försök, inte ikväll.

Den här helgen skulle jag ha ägnat största delen av min tid åt kemiböcker. Tentadags om sju dagar och 9 h och egna erfarenheter säger att tiden inte direkt brukar släpa benen efter sig den där sista veckan innan provtillfälle. Hur som helst så började helgen bra. Riktigt bra till och med. Jag spenderade hela lördagsförmiddagen på Henåns bibliotek, febrilt räknandes på jämviktsekvationer av alla dess slag. När jag läser det såhär i efterhand inser jag att jag kanske gick ut lite väl hårt för att det skulle vara ända till söndag kväll.

Är ändå rätt nöjd med veckoslutet. Morgonpromenader, löjligt god mat, gympa, underbart umgänge med australienkusiner, bodypump, kakbak och (icke att förglömma!) vinterns första pulkarace. Det blir ju inte alltid som man tänkt sig här i livet men man.. Äh, det blir ju inte alltid som man tänkt sig här i livet. Punkt, inget mer.

Planen för morgondagen är att inte gå ut riktigt lika hårt med kemiböckerna. Tänkte låta de få chansen att komma till mig och inte kasta mig över dem som en hungrig varg skulle kasta sig över en halt myskoxe. (ofta..) Föreläsningen börjar inte förän efter lunchtid så jag tror bestämt att jag ska inleda sista veckan innan tenta med en oförtjänt sovmorgon. (Har underbart svårt att känna mig stressad såhär sen söndagkväll sittandes framför brasan..)

Good night fellows.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0